Уклінно просимо заповнити Опитування про фемінативи
864 В основі інформації М. Стрийковського про Перуна, крім оповіді про поставлення ідолів св. Володимиром є перероблений текст білоруськолитовського літописання, де дана оповідь віднесена до часів Гедиміна. Так, в "Хроніці Литовській та Жмойстській знаходимо такий фрагмент: "Вогонь вічний Перунові. Поставив також Кгедимін ідола Перунового з каменю крем’янистого великого, з якого вогонь попи поганські кресали, в руках тримаючи, і вогонь йому вічний з дуба день і ніч палили на тому місці, де тепер костьол святого Станіслава в замку, збудований Ягеллом, внуком Гедиміновим" (Хроника Литовская и Жмойтская... — С. 41 .).
Це та інші джерела, зібрані М. Стрийковським в слов’янських, литовських та польських землях, лягли в основу окремого розділу його писань, присвяченого слов’янським ідолам. Зважаючи на значний вплив роботи М. Стрийковського на українське історичне письменство, нижче ми наводимо цей розділ повністю.
865 Під цим персонажем Б. Рибаков бачить давнє хтонічне божество ящура (Рыбаков Б.А. Язычество древних славян... — С. 423), історії культу якого присвячено значне місце в його монографіях "Язычество древних славян" та "Язычество Древней Руси".