Уклінно просимо заповнити Опитування про фемінативи
1077 Момрик А. Походження етнонімів "козаки" та "черкаси" в історичних джерелах XVI — XIX ст. // Нові дослідження пам’яток козацької доби в Україні. — К., 2000. — Вип. 9. — С. 155.
1078 Густинская летопись... — С. 368.
1079 Момрик А. Походження етнонімів "козаки" та "черкаси"... — С. 154-155.
1080 Мыцык Ю.А. Украинские летописи... — С. 28.
1081 Там само. — С. 29.
1082 Телегін Д.Я., Винокур І.С., Титова О.М., Свєшніков І.К. Археологія доби українського козацтва XVI-XVIII ст. — К., 1997. — С. 6-8.
1083 літопис Гадяцького полковника Григорія Грабянки. — К., 1992. — С. 15 — 23.
1084 Момрик А. Походження етнонімів "козаки" та "черкаси"... — С. 155.
1085 Tyт і далі географічні назви для кращого розуміння наукових побудов свят. Димитрія дані нами у тій ж транскрипції, яку використовує він. Зокрема, слово "Боспор" він пише згідно з грецьким написанням — через "в".
1086 В оригіналі: "скvθскооє глаголємоє".
1087 Мова йде про службу в суботу п’ятого тижня Великого Посту, що носить назву "похвали Пресвятої Богородиці", оскільки цього дня "восписуємъ похвальноє пЂніє" Пресвятій Богородиці в пам’ять триразового звільнення її заступництвом м. Константинополя від ворожого нападу. 626 року місто обклали з одного боку перси, а з іншого — скіфи чи авари. Патріарх Сергій взяв ікону Пресвятої Богородиці Одигидрію і проніс її хресним ходом по мурах міста, і коли змочив її ризу у водах протоки — море "закипіло", і кораблі з ворогами були потоплені. Народ проводив цілу ніч у молитві у Влахернській церкві, що знаходилася на березі моря, співаючи вдячне моління Богородиці (Акафіст). Такі ж звільнення Цариграда від "агарян" були 670 р., а також за Лева Ісавра (716-740 рр.) та за Михаїла III (864 р.)), коли до Костянтинополя підійшли війська Аскольда. На спомин цих подій, що сталися весною, Церква ввела вдячні піснеспіви, що здійснюються в суботу п’ятого тижня Великого Посту (Булгаков С. В. Настольная книга для священно-церковно-служителей. — М., 1993. — С. 579)
1088 На полях посилання: "або БЂловЂси."
1089 Згідно нині існуючого тексту "Повісті минулих літ" це сталося 6473 (965) р. (Лаврентьевская летопись... — Столб. 65; Ипатьевская летопись... — Столб. 53).
1090 При створені даної таблиці використано такі роботи: (Махновець. Літопис Руський. — К., 1988. — С. 521-522; Закревский Н. Описание Києва — М., 1868. — Т. 2. — С. 893-894;) Киевский Синопсис или краткое собрание от различных летописцев о начале славенороссийского народа и первоначальных князей Богоспасаемого града Києва. — К., 1828. — Приложения. — С. 103.